Case Erling Jensen

Erling Jensen har fået overblik med Business Central

Om kunden

Erling Jensen har i mere end 70 år afsluttet projekter, hvor de ikke blot har været en leverandør, men også en samarbejdspartner.

Deres faglige stolthed og tårnhøje arbejdsmorale gør dem til en entreprenør i særklassen.

Udfordring

Deres NAV Artesa system er ved at være forældet og de forskellige sub-systemer kan ikke snakke sammen, hvilket giver nogle administrative udfordringer i hverdagen.

Løsning

Erling Jensen investerede i Business Central, og fik et ERP system, der snakker sammen med mit.iteffect.dk. En sammenhængende platform

De har fået overblik, og kan samle alt data på sagerne, så arbejdsprocesserne er blevet lettere.

De har nu et system, der kan vækste sammen med virksomheden.

Fra murerfirma til entreprenør

Erling Jensen som vi kender det i dag startede sin historie tilbage i 1948, hvor Harald Jensen startede et lille murefirma på Mors.

Generationsskiftet i 1961 hvor Erling Jensen overtog, satte skub i virksomhedens vækst, og de kunne i midten af 80'erne udføre større projekter i hoved- og totalentrepriser.

Erling Jensen stod i starten af 0'erne overfor en optimering af egenproduktion samt styringen af hoved- og totalentrepriser.

Virksomhedens utrolige evne til at omstille sig, har været med til at skabe den kæmpe virksomhed Erling Jensen er i dag.

Mere end bare en leverandør

Deres brede erfaring med gennemførelsen af alle former for byggeri har igennem de sidste 70 år gjort Erling Jensen til en anerkendt entreprenør.

De går op i at råde og vejlede så deres kunder får den helt rigtige løsning. Det går således ikke kun ud på at gøre, som der bliver sagt, men at gøre som der bliver sagt og så sammen med kunden finde det rigtige slutresultat.

Hos Erling Jensen arbejder de sammen med kunden i et tillidsfuldt samarbejde. De arbejder derved sammen om at finde løsningen på de udfordringer, der kan dukke op undervejs

Den manglende teknik i administrationen, i produktionen og i felten gjorde det svært for virksomhedens mange ansatte at behandle de mange projekter, timeregistreringer mm.

Faglig stolthed

Erling Jensen har i mange år været en moderne virksomhed, der løbende har investeret i IT systemer igennem årene.

Desværre oplevede de, at de ikke fik fuldt udbytte af de forskellige systemer. Og hvorfor så det? Jo, de forskellige systemer, de havde investeret i, kunne desværre ikke snakke sammen, hvilket havde konsekvenser for overblikket.

Deres faglige stolthed var således ikke at spore i teknologien i virksomheden.

Når Succes og IT går hånd i hånd

Virksomhedens ansatte er med til at bære Erling Jensen fremad, men har de ikke en teknologi, som kan hjælpe dem, vil de ikke kunne få det nødvendige overblik.

Erling Jensen havde derfor brug for et ERP-system, der kunne hjælpe dem med at opnå det gode håndværk nu og i fremtiden. Ved at indgå i et samarbejde med IT-Effect, kunne de uden problemer gå fra NAV Artesa til Business Central.

Ved at skifte til Business Central fik de hurtigt det overblik over virksomheden, de havde savnet. Business Central er nu dybt integreret i virksomheden, hvilket har haft en mærkbar betydning for deres daglige arbejde.

I dag, så starter vores kalkulation i Sigma – hvorefter den hentes direkte ind til Business Central. Herfra kan den med det samme ses i vores timeregistrering

Lars Damgaard, Projektchef

Når systemerne snakker sammen

Ved at skifte fra NAV Artesa til Business Central, har de i dag et system, der uden problemer snakker sammen med deres programmer, så som timeregistrering, løneksport og SharePoint Integration til dokumenter. Alt sammen i samme løsning under mit.iteffect.dk

Deres kalkulationer laves i Sigma, som automatisk sender den nødvendige data til Business Central. Dette gør det blandt nemmere at følge kalkulationen fra start til slut. Nu kan forkalkulationen/ budgettet indlæses fra Sigma, og efterfølgende er det Business Central, der styrer de faktiske omkostninger. Det giver overblik og indblik i sagerne.

Ud over at få styr på kalkulationerne, timeregistreringen samt lønnen, har Erling Jensen også fået styr på deres aftalesedler.

Aftalesedlerne har haft stor betydning for at de kan følges direkte på sagen. Dette betyder, at man også kan se den løbende økonomiske påvirkning på sagerne.

Vi er i dag særlig glade for at alt nu ligger i skyen og vi kan tilgå data fra forskellige steder.

Lars Damgaard, Projektchef

Business Central, har givet Erling Jensen en nyfunden frihed, der giver mulighed for overblik og en nemmere hverdag.

Med en Cloud-løsning, kan de nemt tilgå alt data uanset, om de er på kontoret, ude ved en kunde eller et helt tredje sted. Det har gjort deres muligheden for en mere kompetent sparring og rådgivning af deres kunder. De er således ikke bare en leverandør, men en kompetent medspiller og samarbejdspartner.

Resultat

Erling Jensen er gået fra at være en virksomhed, der manglede overblik i egne systemer, mens de hjalp kunderne med at skabe overblik på et byggeprojekt.

I dag går virksomhedens ambitioner for Erling Jensen hånd i hånd med deres ERP system.

De har derved fået et overblik over økonomien, projekterne og ikke mindst virksomheden som helhed. Den faglige stolthed stråler således igennem, hvor end de er. Dette har gjort hverdagen lettere og medarbejderne har fået et tættere samarbejde end nogensinde før, hvilket smitter af på deres kunder.

Fakta

ERP-System:

Skiftet fra Artesa til Business Central

Købte IT-Effect produkter:

Supportaftale 3
Timeregistrering
Opgavemodul
Planlægningsmodul
e:byg

 

3.-Partsprodukter:

Integration til Sigma
Integration til EG Løn
Continia
- Payment Management
- Document Capture

Ønsker du også lagerstyring, timeregistrering og overblik?

Gør som Erling Jensen, og book et GRATIS demo-møde om løsninger, og se, om det er noget for jer.
Du får præsenteret en køreklar demokonto fyldt med test-data, så du kan få et indblik i løsningen.

Og hvis det ikke er noget? Intet problem. Du er ikke bundet til noget.